Foto: Google Streetview

Reizigers waren in 2018 opnieuw erg positief over vervoerder Arriva, zo blijkt uit de OV-Klantenbarometer. Jaarlijks wordt onderzocht wat reizigers vinden van de vervoerder in hun regio.

In 2018 scoorde Arriva een 7,8 als eindcijfer. Hiermee is het eindcijfer 0,1 hoger dan een jaar eerder. Ook is dit 0,1 hoger dan het landelijk gemiddelde. Ondanks de goede score, is Arriva niet meer actief in de regio. Het vervoersbedrijf verloor de concessie voor het busvervoer in de regio en het treinverkeer op de MerwedeLingelijn aan Qbuzz. In december nam Qbuzz het vervoer over, waarbij het de eerste periode met opstartproblemen kampte. Eind maart voerde Qbuzz verbeteringen door in de dienstregeling van een groot aantal buslijnen.

Vooral op gebied van veiligheid scoorde Arriva hoog. Zo werd veiligheid in bussen beoordeeld met een 8,4 en de veiligheid bij haltes met een 8. Met name bij informatie bij vertragingen en problemen lagen er verbeterpunten, reizigers beoordeelden dit met een 5,8.

Het treinvervoer op de MerwedeLingelijn is apart beoordeeld. Dit scoorde als eindcijfer een 7,6. In 2017 en 2016 scoorde de treinlijn nog een 7,8. Ook bij de treinlijn scoort veiligheid hoog. Veiligheid in de treinen werd beoordeeld met een 8,5 en de veiligheid op stations met een 7,9. Ook bij de trein kon de informatie bij vertragingen en problemen beter, dit werd beoordeeld met een 6.

Met een 7,8 als eindcijfer scoort Arriva een even hoog cijfer als de RET in Rotterdam. In 2014, 2015 en 2016 behaalde Arriva een 7,6.

Blijf op de hoogte van het nieuws uit Sliedrecht en Hardinxveld-Giessendam! Like ons op Facebook
Advertentie
DELEN